piątek, 29 marca 2024

Warto przeczytać

Tych błędów unikaj przy budowie swojej strony internetowej!


Dzisiaj strona internetowa to podstawa każdego biznesu. Przedstawia firmę, ofertę oraz możliwości kontaktu. Jednak ładna prezentacja nie zawsze idzie w parze z funkcjonalnością, dlatego warto wiedzieć, czego unikać przy projektowaniu strony www.

Zacznijmy od podstaw, czyli od nazwy domeny i adresu e-mail. To zadziwiające, ale wciąż spotyka się mnóstwo przedsiębiorców, którzy podają do siebie służbowy kontakt typu slodka-kasia lub super-romeczek@domena.pl. Drugim błędem jest brak domeny firmowej i posługiwanie się adresem z jakiegoś katalogu stron internetowych. Obie rzeczy świadczą o braku profesjonalnego podejścia i są raczej kiepską wizytówką firmy.

Kolejnym błędem jest nadmiar elementów ozdobnych na stronie tj. zróżnicowane, zwariowane kroje pisma, animowane dodatki czy autoodtwarzana muzyka. Strony internetowe z animacją flash są również irytujące, gdyż potrzebują czasu na załadowanie. To zmusza klientów do czekania, a jak wiadomo czas jest cenny. Według badań, użytkownicy Internetu opuszczają stronę, jeśli nie znajdą na niej nic interesującego w przeciągu 2,5 sek! Taka informacja powinna zmobilizować przedsiębiorców do starannego przygotowania swojej wizytówki w sieci. Podobnie rzecz ma się z dźwiękiem na stronach internetowych – lepiej tego po prostu unikać.

Następnym grzechem są wyskakujące okienka, które respondenci badania także określili jako irytujące. Jak podają eksperci z agencji interaktywnej litenet.pl dużym błędem jest zły dobór kolorów na stronie. Nie od dziś wiadomo, że barwy mają określone znaczenie i wpływ na odbiorców. Jeśli kolory są nieodpowiednio dobrane, zamiast zachęcać do przeczytania treści, raczej drażnią i zniechęcają do dalszej wizyty. Tak samo działają kiepskiej jakości zdjęcia lub całkowity ich brak.

Unikaj takich rozwiązań jak rozwijane menu (które było w standardzie, ale 7 lat temu), intro, którego nie można pominąć, teksty pisane drukowanymi literami (w rzeczywistości są gorzej odbierane przez oczy i utrudniają czytanie). Jeśli twoja strona jest rozbudowana, działasz w kilku branżach lub masz sklep internetowy, zainstaluj wyszukiwarkę, która ułatwi potencjalnemu klientowi orientację.

Szukaj dobrych rozwiązań na innych stronach www. Jeśli zajmujesz się SEO, wpisz w wyszukiwarkę hasła związane z branżą, np. pozycjonowanie częstochowa lub strony www częstochowa. Na stronie agencji Litenet z Częstochowy znajdziesz tzw. callpage. Wystarczy, że podasz numer telefonu, a konsultant odezwie się do ciebie za kilka minut. Takie rozwiązania ułatwiają komunikację i zachęcają do kontaktu.

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.